گیلاس های دوقلو لای گوش راستم ..

روالی که باید برای رسیدن به دوست داشتنی هایمان انجام دهیم به شرح زیر است:


قدم اول: 

هر چه تفکر اشتباه و منفی در ذهن تان نقش بسته را دور بیندازید. شما می توانید. شما قدرتمند هستید. کافی است بخواهید. آن گاه که بخواهید پس می توانید. به اطرافیان تان توجهی نکنید. از حرف های منفی که می زنند خودتان را دور نگه دارید. از آن ها ناراحت نشوید. چرا که آن ها همانند شما فکر می کنند که نمی توانند و دیگران هم نمی توانند. در نهایت روزی حداقل هزار بار بگویید: "من می توانم ... " و فکرتان را نسبت به همه چی و همه کس مثبت کنید .

قدم دوم:

باید یک لیست تهیه کنیم. یک لیست از کارهایی که قصد داریم انجام شان دهیم ولی به هر دلیلی از انجام دادنش طفره می رویم. در این لیست باید الویت کارها مشخص باشد. بهتر است لیست را با توجه به اهمیت کارها از کارهای مهم تر به کارهای کم اهمیت تر مرتب کنیم. من چون می خواهم در این چالش شرکت کنم در همین پست همه قدم ها را برای خواسته های خودم خواهم نوشت. این کار می تواند به عنوان یک نمونه برای شما هم باشد. شما هم می توانید در انتهای این پست این روال را برای خودتان بنویسید و پا به پای من قدم بردارید تا همه با هم در این توانستن ها شریک باشیم و شادی مان را با هم تقسیم کنیم. 

لیست کارهایی که میچکا می خواهد در سال جاری انجام دهد(از مهم ترین به کم اهمیت ترین):

1- کم کردن وزن 

2- شروع تجارت مجازی

3- انجام پایان نامه

4- آمادگی برای مادر شدن

5- تقویت زبان انگلسی 

6- خیاطی

7- آماده شدن برای مقطع دکتری

8- دکوراسیون خانه

فعلا همین کارها هست که خیلی فکرم را درگیر کرده است و می خواهم حتما انجام شان دهم :) . 

قدم سوم:

در این قدم باید بدانید که در انجام هر کدام از کارهایی که لیست کرده اید چقدر مهارت دارید. دلایل قوت یا ضعف تان را هم بیان کنید. می توانید این مهارت را با یک عدد از 1 تا 10 بیان کنید. 

مهارت من در لیست بالا:

1- اگر پیگیر باشم می توانم خیلی راحت وزن کم کنم اما تا به حال تمام رژیم های غذایی ام به صورت سینوسی بوده و این موضوع حتی منجر به افزایش وزنم هم شده است. پس مهارت وزن کم کردن من چیزی بین 7 الی 8 است ولی تلاشم در حد 1 الی 2 :( .

2- مهارت در انجام تجارتی که در ذهنم نقش بسته آن قدر زیاد است که می توانم حتی عدد 11 را به آن اختصاص دهم :) .

3- چون هیچ تجربه ای نداشته ام انجام پایان نامه برایم کمی سخت است اما این به این معنا نیست که نمی توانم. با تلاش می توانم. پس اگر بخواهم مهارتم حتی 9 هم می شود ولی اگر تنبلی کنم 5.

4- هر زنی در نهادش این ویژگی وجود دارد اما میزان اذیت شدن یا نشدنش مهم است. شاید به خاطر اضافه وزنم برایم مشکل ایجاد شود ولی می شود با کاهش وزن بهتر و سالم تر به چنین آرزوی شیرینی رسید. پس همه نصف و نیمه است. فعلا 5 عدد خوبی است اما به امید خدا اگر وزن کم کنم می تواند این مقدار بیشتر هم شود :) .

5- مهارت من در زبان انگلیسی 4 می باشد. دلیل کم بودن این مقدار تمرین نکردن و فراموشی است.

6- خیاطی ام خوب است. در حد 7 است ولی باید بهتر شود و تا 10 برسد که این مقدار بیشتر به دلیل دانش ناکافی در لباس مجلسی می باشد.

7- درس بخوانم می توانم خیلی راحت قبول شوم و در غیر این صورت نه. پس 6.

8-دکوراسیون خانه هم که هم عشق من است و هم مهارت زیادی در آن دارم. چیزی حدود 9 الی 10.

قدم چهارم:

در این گام باید بدانید چقدر وقت دارید و در هر کدام از کارهای لیست چقدر مهارت دارید، چقدر هر کدام شان زمان نیاز دارند و طبق نیازشان زمان بندی را انجام دهید. بعد یک برنامه ریزی خوب انجام دهید. می توانید برنامه ریزی را ذهنی انجام دهید تا اگر نتوانستید طبق برنامه پیش بروید زده نشوید. فقط دقت کنید باید تا آخر سال بتوانید لیست را انجام دهید. البته این موضوع نباید شما را سرد کند. تلاش کنید و امید داشته باشید تا به همه آرزوهای قشنگ تان برسید.

قدم پنجم:

هر چیز منفی که شما را سرد می کند از دور و اطراف خود بردارید. با کسانی که حرف های منفی می زنند خیلی معاشرت نکنید و در نهایت طبق برنامه ریزی تان و با یک بسم الله شروع کنید. 

قدم آخر:

اعتماد به نفس داشته باشید. ناامید نشوید. اگر از برنامه عقب افتادید نگران نشوید و قید همه چیز را نزنید. دوباره و چندباره شروع کنید. شما می توانید :) .

97/04/17

Comment  ۰

No Comment

Send Comment

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">