گیلاس های دوقلو لای گوش راستم ..

از گذشته تا به الان

Thursday, 28 Mordad 1400، 10:20 PM

ای کسی که من و امثال مرا به تحجر، مرده‌پرستی، افکار پوچ و واهی متهم می‌کنی؟! تویی که پوشیدن لباس علی‌اصغر(ع) بر تن پسر دو ساله‌ام را به سخره می‌گیری؟! تنها یک سوال از تو دارم؛ تا به حال از خودت پرسیده‌ای از ۱۴۰۰ سال گذشته تا به حال چه چیزی تغییر کرده است؟! به درستی جوابی که خواهی داد را می‌دانم. حتما خواهی گفت انسان، انسان قرن ۲۱ است. عصر، عصر اطلاعات، ارتباطات، تکنولوژی و فناوری است. در چنین قرنی انسان دیگری نیازی به مقدسات ندارد اما تو ای انسان فرهیخته‌ی قرن ۲۱! می‌دانی؟! جواب سوال من چیز دیگری است. از ۱۴۰۰ سال به الان هیچ چیز تغییر نکرده است. در آن زمان آب را بر روی فرزندان حسین(ع) بستند، امروز آب و غذا را از کودکان یمنی گرفته‌اند. در آن زمان کودکان حسین(ع) را به شهادت رساندند، امروز تنها در یک شهر یمن، تکرار می‌کنم تنها در یک شهر یمن ۷۰ کودک یمنی از بی‌آبی و بی‌غذایی هلاک شده‌اند. می‌بینی؟! از ۱۴۰۰ سال پیش تا به الان هیچ چیزی تغییر نکرده است. انسان همان انسان است. ظالم، حریص و خدانشناس. فقط امکاناتش بیشتر شده است و راه رسیدن به آزار دیگری بسیار بیشتر و من و امثال من هر سال، همچون سال‌های قبل، غم مظلوم را عزا خواهیم گرفت. عزای مردم و کودکان گرسنه آفریقا. عزای کودکان بی‌پناه یمن. عزای بیماری مهلک کرونا و تمامی عزیزانی که روزانه پر‌پر می‌شوند. می‌بینی؟! هنوز هیچ چیز عوض نشده است و انسان همان انسان بی‌وجدان است که نیاز است هر سال کثافت‌کاری‌هایش را عزا گرفت.

 

00/05/28

Comment  ۰

No Comment

Send Comment

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">